Treści dla e-commerce — jak je budować, by sprzedawały?

Dobrze zaprojektowane treści na stronie sklepu internetowego mają bezpośredni wpływ na sprzedaż, widoczność w Google i zaufanie klientów. W e-commerce nie wystarczy tylko opisać produkt — trzeba to zrobić tak, by zainteresować, przekonać i poprowadzić klienta do zakupu. Sprawdź, jak tworzyć skuteczne treści dla e-commerce.

Treści dla e-commerce
Opisy produktów i opisy kategorii — treści dla sklepu internetowego

Dlaczego treści są tak ważne w e-commerce?

W sklepach internetowych tekst zastępuje sprzedawcę. To on buduje pierwsze wrażenie. Content w Twoim sklepie online powinien odpowiadać na pytania klienta, czyniąc tym samym informację dla niego użyteczną. Treści dla e-commerce pełnią niezwykle istotną rolę w zakresie widoczności. To właśnie tekst w sklepie internetowym wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania (SEO) i jednocześnie zwiększa konwersję i zmniejsza współczynnik odrzuceń.

Musisz pamiętać, że treści dla e-commerce to nie tylko opisy produktów. W sklepach internetowych content występuje również w opisach kategorii, na stronie głównej, artykułach blogowych czy poradnikach zakupowych, a także w FAQ. Ponadto słowa opisują meta tagi i określają zasady sprzedaży w regulaminach.

Jak pisać opisy produktów, które sprzedają?

Dobry opis produktu powinien łączyć język korzyści z informacjami technicznymi. Klienci chcą wiedzieć, dlaczego warto kupić ten produkt, co go wyróżnia i czy spełni ich potrzeby, dlatego tak istotne jest połączenie opisu technicznego z marketingowym. 

Jakie są zasady pisania skutecznych opisów?

Przede wszystkim używaj prostego i zrozumiałego języka. Łatwo przyswajalne treści, krótkie i treściwe zdania, merytoryczna informacja o produkcie — to doceniają zarówno klienci, jak i algorytmy Google. 

Musisz pamiętać także o:

  • uwzględnieniu w treści słów i fraz kluczowych (np. „sukienka na wesele”, „telewizor 55 cali 4K”),
  • opisaniu danych technicznych produktu (materiału, mocy, wymiarów itp.),
  • opisaniu zastosowania i funkcji,
  • wskazaniu korzyści z użytkowania.

Warto przygotować unikalny opis produktu, szczególnie kiedy na sieci ten sam artykuł sprzedawany jest w różnych sklepach internetowych. Google faworyzuje unikalne treści, dlatego unikaj kopiowania opisów od producenta. 

Bądź kreatywny — możesz w opisie wykorzystać elementy storytellingu. w ten sposób pokażesz, jak produkt można wykorzystać, czy jak poprawi ona życie klienta.

Pamiętaj, że dobrze napisany opis to nie tylko większa szansa na zainteresowanie klienta produktem i transakcję. Ciekawy, merytoryczny i zgodny z zasadami SEO opis produktu zwiększa czas, który użytkownik spędza na Twojej stronie, co poprawia pozycję domeny w Google. 

Opisy kategorii — często pomijane, a bardzo ważne

Opisy kategorii wspierają SEO i pomagają użytkownikom zrozumieć, co znajdą w danym dziale. To miejsce na umieszczenie fraz kluczowych z tzw. długiego ogona, np. „buty trekkingowe męskie na zimę”.

Jak tworzyć opisy kategorii? Przede wszystkim pisz unikalne treści, nawet jeśli w kategorii znajdują się produkty podobne. Pamiętaj o używaniu nagłówków H2 i wypunktowań, które stworzą przyjazną dla czytelnika i algorytmów zhierarchizowaną strukturę treści. Nie zapomnij o CTA. Taki bezpośredni zwrot w kierunku internautów zachęci odbiorców do oczekiwanej reakcji. Skup się również na potrzebach klienta, nie tylko na cechach produktów.

Jak długi powinien być opis kategorii? Generalnie nie ma jednoznacznych wytycznych w zakresie długości opisu kategorii. Najczęściej tworzy się treść o długości 300-600 znaków, która powinna czytelnie i konkretnie odnosić się do produktów danej kategorii. Jeśli uważasz, że to zbyt mało, możesz z powodzeniem zastosować dłuższy tekst i umieścić go pod prezentacją produktów. 

Blog i poradniki — wsparcie sprzedaży i SEO

Regularne publikowanie artykułów blogowych i poradników zakupowych jest skuteczną metodą na pozyskiwanie ruchu z Google. W ten sposób stale rozbudowujesz system słów i fraz kluczowych, które są niezbędne do wysokiego pozycjonowania domeny. 

Dzięki blogowi i poradnikom możesz edukować swoich klientów i budować swoją pozycję ekspert w branży. Jednocześnie jest to sposób na wydłużenie czasu spędzanego na stronie przez użytkowników. Doceniają to algorytmy Google, dzięki czemu masz szanse na coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.     

Jakie treści publikować na blogu sklepu internetowego? Przyjazne i użyteczne dla internautów. Krótko mówiąc — myśl jak klient, czyli odpowiadaj na pytania i rozwiewaj wątpliwości. Jakie tematy wybierać? Takie, które bezpośrednio odpowiadają na zainteresowania potencjalnych klientów.

Przykłady tematów na blog:

  • „Jak dobrać fotel gamingowy do wzrostu?”
  • „Czym różni się smartwatch od smartbanda?”
  • „5 pomysłów na prezent do 200 zł”

Publikując artykuły na blogu, nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym do kategorii lub produktów. W ten sposób dodatkowo podnosisz szanse strony na wyższe wyniki w wyszukiwarce. 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry