Prowadzenie nawet małego biznesu bez obecności w sieci znacząco ogranicza dostęp do klientów. Obecnie wszyscy szukają produktów i usług w internecie. Dlatego koniecznie musisz mieć własną stronę www. Jeśli oferujesz usługi lub produkty na rynku lokalnym, dodatkowo warto mieć także Profil Firmy w Google. Sprawdź, czy każda firma naprawdę potrzebuje tego profilu. Dowiedz się również, jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie takiego profilu i w jakich przypadkach jest on niezbędny.

Czym jest Profil Firmy w Google?
Profil Firmy w Google to inaczej informacja o Twojej działalności w tej najpopularniejszej przeglądarce. Pozwala ona firmom zarządzać swoją obecnością zarówno w wyszukiwarce Google, jak i Mapach Google. W ten sposób klienci mogą łatwo znaleźć informacje o Twoim przedsiębiorstwie, takie jak adres, godziny otwarcia, numer telefonu czy opinie innych użytkowników na temat Twojej działalności.
Jakie firmy najbardziej korzystają z profilu w Google? Ta wizytówka doskonale sprawdza się na rynku lokalnym. Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny (np. restaurację, salon fryzjerski, sklep), to zdecydowanie wizytówka w Google jest absolutną podstawą. Musisz pamiętać, że obecnie klienci, poszukując usług w swojej okolicy, przede wszystkim korzystają z Google. Jednocześnie firmy z aktywnym profilem pojawiają się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania.
Profil Firmy w Google sprawdzi się również w przypadku przedsiębiorców oferujących usługi mobilne. Jeśli jesteś mechanikiem samochodowym, hydraulikiem czy dostawcą jedzenia i świadczysz usługi w terenie, to profil w Google doskonale ułatwi klientom dotarcie do Twojej oferty. Jednocześnie poda im szybki kontakt do Ciebie.
Posiadanie Profilu Firmy w Google sprawia, że mali i średni przedsiębiorcy z powodzeniem mogą konkurować na lokalnym rynku z większymi graczami. Profil pozwala zdobywać szybciej lokalnych klientów bez dużych nakładów na reklamę.
Czy każda firma powinna mieć taką wizytówkę w wyszukiwarce Google?
Warto podkreślić, że Profil w Google to nie jest must have dla każdej firmy. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który funkcjonuje głównie online, to ten rodzaj reklamy nie jest Ci niezbędny. Tym samym jeśli na przykład prowadzisz sklep internetowy bez fizycznej lokalizacji, powinieneś raczej skupić się na SEO i reklamach online. Dotyczy to również przedsiębiorców, którzy działają na rynku globalnym i nie przyjmują klientów stacjonarnie. Profil Firmy w Google ma także mniejsze znaczenie w przypadku freelancerów lub osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, którzy kontakty zawodowe realizują wyłącznie online.
Dlaczego warto jednak mieć Profil w Google?
Dla każdego przedsiębiorcy nie do przecenienia jest widoczność firmy w sieci. I to niezależnie od tego czy prowadzi piekarnię, sklep internetowy, czy świadczy usługi dla międzynarodowych firm.
Profil Firmy w Google jest potwierdzeniem, że Twoja firma istnieje, co wzbudza zaufanie i buduje Twoją wiarygodność. Ponadto w ramach profilu możesz zaprezentować opinie na temat prowadzonej działalności, co doceniają potencjalni klienci, sprawdzając je przed podjęciem decyzji zakupowej.
Stworzenie Profilu Firmy w Google to także doskonała forma reklamy. Profil zwiększa szansę na wyświetlenie Twojej firmy w wynikach wyszukiwania, co wpływa na ruch na stronie i potencjalne zyski. Poprawia jednocześnie Twoją widoczność w sieci, co jest nie do przeceniania dla każdego przedsiębiorcy.
Profil w Google ma jeszcze jedną zaletę — pozwala na sprawną komunikację z klientami. Dzięki niemu możesz odpowiadać na pytania, publikować aktualności czy informować o promocjach. To także świetny sposób na zaangażowanie klientów.