Prowadzenie bloga kojarzy się większości osób z prezentowaniem swojej pasji. Jednakże artykuły na blog podpięte do firmowej strony www dają bardzo wiele korzyści i wcale nie muszą mieć nic wspólnego z hobby właściciela. Zatem do czego służą artykuły blogowe na stronie firmy i czy warto publikować je systematycznie?

Dlaczego każda firma powinna prowadzić blog?
Prowadzenie firmowego bloga to strategia, która przynosi liczne korzyści, zarówno w krótkim, jak i długim okresie. Związane są one ze zwiększeniem widoczności.
Publikacja treści na blogu jest skuteczną strategią marketingową, która znacząco przyczynia się do sukcesu firmy. Do podstawowych zadań takiego poradnika należy:
- budowanie autorytetu firmy,
- zwiększanie widoczności w internecie (SEO),
- zwiększenie ruchu i zasięgów,
- budowanie relacji z użytkownikami,
- wsparcie działań marketingowych.
Warto dodać, że blog pozwala na zwiększenie ruchu organicznego. Uzyskiwane dzięki niemu rezultaty są zoptymalizowane kosztowo. Co więcej, taki blog zapewnia stały efekt — raz napisany tekst po zaindeksowaniu przez Google ciągle pracuje na pozycję domeny w wynikach wyszukiwania. Tu efekt może nie jest błyskawiczny, jak to ma miejsce w przypadku Adsów, ale za to stale rośnie. Co więcej, gdy rezygnujesz z kampanii GoogleAds to od razu tracisz całą widoczność, jaką z niej miałeś. Artykuły na blog dają odwrotny rezultat — zwiększenie ruchu następuje powoli, ale systematycznie, a efekty są stałe.
Jaki jest główny atut bloga? Raz wydajesz pieniądze, a z efektów korzystasz cały czas.
Przyjrzyjmy się bliżej poszczególnym korzyściom z artykułów publikowanych na blogu na stronie firmowej.
Buduj autorytet firmy wykorzystując artykuły na blog
Blog jest doskonałą platformą do dzielenia się wiedzą ekspercką. W poradniku możesz publikować wskazówki i opinie na tematy związane z branżą firmy. Dzięki temu Twoja firma zyskuje wizerunek lidera w swojej dziedzinie.
Co więcej, artykuły na blogu pozwalają edukować odbiorców. W ten sposób zyskujesz większe zaufanie wśród użytkowników. Pamiętaj, że klienci chętniej kupują produkty lub usługi od firm, które są postrzegane jako eksperci w swojej dziedzinie.
Zwiększaj widoczność w internecie (SEO)
Regularna publikacja wartościowych treści na blogu zwiększa szanse na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Google premiuje strony, które mają świeży, oryginalny content, co prowadzi do wyższych pozycji w wyszukiwarce. Co więcej, artykuły na blogu zwiększają użyteczność strony dla użytkownika, co dodatkowo jest promowane przez wyszukiwarki.
Blog firmowy to także doskonałe miejsce do umieszczania słów kluczowych związanych z działalnością firmy, co pozwala na dotarcie do szerszego kręgu odbiorców. Odpowiednie nasycenie frazami pozwala robotom Google’a znaleźć w sieci informacje, których szukają internauci.
Zwiększaj ruch na stronie i zasięgi
Blog jest wygodną platformą do budowania skutecznego linkbuldingu. To tutaj możesz z powodzeniem tworzyć treści wyposażone w linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Wartościowe artykuły blogowe mogą prowadzić do innych części strony internetowej, co będzie wpływać na większy ruch na całym serwisie. Mogą również łączyć się z serwisami zewnętrznymi, które podniosą ranking Twojej strony.
Za przyciągnięcie nowych użytkowników i tym samym wzrost liczby odwiedzin odpowiedzialne będą ciekawe i unikalne treści. W ten sposób artykuły na blog sprawiają, że możesz zakładać wzrost liczby przyszłych klientów.
Buduj relacje z użytkownikami
Blog firmowy jest skutecznym narzędziem, które umożliwia interakcję z klientami. To tutaj użytkownicy mogą pozyskiwać wiedzę, kluczowe informacje czy dodawać komentarze. W ten sposób możesz mieć bezpośredni kontakt z odbiorcami, co pozwala na budowanie ich lojalności.
Co więcej, tworzenie wartościowych i angażujących treści pomaga pozyskać nowych klientów oraz utrzymać lojalność istniejących. Blog może odpowiadać na pytania klientów, rozwiązywać ich problemy i dostarczać im przydatne informacje.
Wspieraj działania marketingowe
Blog jest platformą, na której z powodzeniem możesz publikować informacje i artykuły o nowych produktach, promocjach, wydarzeniach czy ofertach specjalnych. W ten sposób będziesz wspierać inne działania marketingowe firmy.
Blog jest formą content marketingu, który wykorzystywany jest do przyciągania potencjalnych klientów i wzbudzania ich zainteresowania oferowanymi przez firmę produktami czy usługami.
Co jaki czas należy publikować artykuły na blog?
Warto jednak pamiętać, że wpisanie 1 artykułu na blog nie załatwi sprawy marketingu i widoczności firmy w sieci. Blog należy systematycznie uzupełniać. Jego siła oddziaływania zależy od liczby artykułów w nim zamieszczonych. Zatem, jeśli chcesz szybszych efektów, postaw na dynamiczne uzupełnienie treści przez jakiś okres — np. przez 1 miesiąc i uzupełniaj blog co drugi dzień. Następnie częstotliwość wpisów z powodzeniem możesz zmniejszyć do 2 w miesiącu.